onsdag 30 september 2009

Äntligen - "Ny" lampa i vardagsrummet

Nu hänger den där, min watt&weke kopia som jag skrev om i tidigare inlägg. Stommen till lampan hittade jag på blocket, se mitt tidigare inlägg här!
Jag måste säga att jag är nöjd, tyvärr är min man inte alls med i matchen. Han tycker inte alls den passar in - " bara en stor boll som hänger där".... så vi får väl se om han vänjer sig annars får jag väl lägga ut den på blocket igen :( det är inte alltid min projektiver går vägen här hemma kan jag tala om...
De röda tavlorna är ett annat projekt som inte är klart, tanken var att måla lite bladrankor och blommor i lila och orange... men de åkte upp för att se hur de skulle ta sig och fick hänga kvar så länge... de har nu hängt där i 6 månader - oops! så funkar jag, påbörjar alldeles för mycket och sedan tar jag mig inte i kragen och gör färdigt. Men då är min tanke med bloggen att jag får en anledning att skärpa mig och färdigställa mera :)

Soffbordet är från blocket 250 kr, det är suveränt för drar man isär bordskivorna är det ett stort förvaringsfack där, perfekt för barnens pussel och spel! Apropå förvaring så har mina hattaskfamilj fått tillökning av mormors gamla hattaskar. Den röda är egentligen min systers - tack för lånet av den systeryster!
Solen skiner men det är kallt, tänkte dock klä på mig och promenera bort till läkarmissionens loppis. Bra att gå dit med vagnen då kan man iallafall inte släpa hem några stora grejer ;)

Ha en underbar dag!
Kramar Ida

2 kommentarer:

  1. Jag tycker iaf att den var jättefin. Har inte din man förstått att det är vi kvinnor som står för god smak! ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga hattaskar!
    Jag tycker din lampa passar in fint.
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails