lördag 3 oktober 2009

Vackra gamla glasburkar

Igår när jag kokade sylt och mos var jag tvungen att gå igenom mitt burklager och insåg att jag har samlat på mig en del gamla syltburkar. Jag tycker de är så vackra i sin enkelhet och kan användas till så mycket; som ljuslyktor, krukor, förvaring eller bara som dekoration. Jag spanar alltid lite extra efter gamla burkar när jag går på loppis. Andra saker jag inte kan motstå är gamla lådor och skrin i trä.
Idag har vi varit på skogsutflykt med barnen, Hugo hittade ekollon så de fick bli en fin höstdekoration i uterummet. De är härligt att komma ut i skogen, få frisk luft och röda kinder :)
Jag fotograferar gärna och mycket. Det är ett bra sätt att få utlopp för min kreativitet, dessutom ger det snabbt resultat ;) jag har aldrig gått någon kurs, men skulle gärna vilja lära mig mer om vilka förutsättningar som är de bästa och hur kamerans alla funktioner kan användas. Just nu blir det mest på "auto" och så fotar jag tills det blir bra ;)

Ekollon - Hugos fynd från skogspromenaden

Här är vackra vita stenar som jag släpat hem från en segling i grekland för många år sedan. Jag smusslade ned 1,5 kg sten i sambons väska, tihi....
Ha en skön lördagkväll!
kramar Ida

7 kommentarer:

  1. så mycket fina glasburkar du har! lyckost :)
    hoppas du har en bra lördag?

    SvaraRadera
  2. Flitig är du som gör mos o annat! Jag brukar dessvärre bära mina äpplen till mamma trots att jag snart är 40... Ooops.
    Vackert med gamla burkar!
    Jag funderar också på en liten fotokurs för att lära känna min kamera.
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Så mysiga äppelbilder! Gör oftast samma som du med kameran:). Allt som är perfekt är tråkigt brukar jag trösta mig med:).
    Må gott!
    /Sara

    SvaraRadera
  4. Hej
    Så kul att du kikar tillbaka:). Det finns ingen mall med 3 kolumner man måste koda. Jag jobbar i branchen så jag borde väl ha fixat det ganska bra men jag tog hjälp av nätet:). Jag skickar dig länken dit, följ bara instruktionen och våga prova, det är inte svårt man måste bara ha lite tålamod:).
    http://www.bloggerbuster.com/2007/07/create-three-column-blogger-template.html

    SvaraRadera
  5. Visst är de vackra gamla burkar.

    Jag hittade nytillverkade i gammal stil på ÖB som jag lägger sylt i.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  6. Men vad jag känner igen mig i det här inlägget! Jag kikar också alltid efter gamla glasburkar, hittade två igår. Mycket roligare med glasburkar än tupperware liksom.. Och gissa om jag skulle släpa med mig stenar efter en Medelhavssemester!
    Jag tycker att dina foton ser mer än bra ut, utan kurs!

    Ja, jag har väl någon slags pysselpaus nu, jag städar istället. Ibland känns det som att stöket hindrar en från att komma på något pyssligt, så då måste man sätta igång att röja.

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder. Det är så fint att dekorera med naturen i olika glasburkar eller flaskor. :)

    Kram
    /Johanna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails