måndag 21 september 2009

Tjejhelg och ödehus på landet

Helgen har jag tillbringat med ett gäng gamla sundsvallskompisar. Vi har haft tjejhelg i M:s stuga på landet - så härligt! Vi har pratat, skrattat, promenerat, bastat samt ätit och druckit en massa gott :) Tack ni underbara vänner för att ni finns!

Jag måste bara visa lite bilder från M:s fina stuga
Så härlig stuga med den mest fantastiska utsikt över sjö och berg. En bit längre upp på vägen fanns också ett ödehus som var så vackert, jag har säkert tagit 50 bilder. Jag ville inte gå därifrån ;) Huset är säkert över 100 år gammalt, färgen och kitt på fönster har lossnat sedan länge ändå står huset där så självklart och vackert. Kan inte låta bli att undra, vilka har bott där? var för lämna en sådant underbart hus till sitt öde?


Har ni sett vilken vacker dörr och vilken fin snickarglädje på farstukvisten?Kunde ju inte låta bli att spana in, har ni sett vilken vacker gammal spiskåpa! Åh det här huset skulle jag vilja lägga vantarna på och återställa till sin forna glans ;) Tills vidare kan jag iallafall få drömma om hur fint det skulle kunna bli...

Ha en toppendag!
Kramar Ida

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Jag trodde de jag nyss skrev kom med här på sidan, men det kom kanske till din mail:-) Tack för att du med finns vännen, skoj att träffa dig och gulle Amanda. Ses och hörs snart igen, kram Marre

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Ramlde in på din sida och jag kan berätta att jag har smugit runt många gamla ödehus och förundrat mig över varför de var tomma. Huset jag bor i nu var ett sådant, var där för 18 år sedan och smög i buskarna:-) och försökte kika in och tog några kort utvändigt. Nu bor jag där! Det är en härlig känsla, men vägen dit var lång.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails