fredag 25 september 2009

Senaste loppisfynden + grythyttanbord

Förra veckan var jag ju i min gamla hemstad Sundsvall och där kunde jag såklart inte hålla mig borta från stans loppisar. Hittade lite smått och gott som jag tänkte jag kunde få användning för. Allt på bilden för 150 kr: metallådan att plantera i för 20 kr, fina gamla skålar i formpressat glas 10 kr st, kom ihåg tavlan 10 kr, silverfat 5kr/st, stora klämmor i valnöt 5 kr/st, härligt tyg/gardinlängder för 50 kr och fina spånkorgar för 10 kr/st.

Nu har jag även varit och köpt sprayfärg så det ska bli kul att se vad som händer när jag kommer igång med den ;) Tänkte att korgarna kunde bli vita för lite smart förvaring i tvättstugan.
Tyget är verkligen jättehärligt i färgerna, tänkte att det kan bli snygga kuddar i uterummet där färgerna går i blått och turkos. Hittar jag härliga tyger/gardiner billigt på loppis kan jag inte motstå dem, det är så kul att ha lite hemma när andan faller på.

Det allra bästa fyndet kom dock grannen över med. De skall flytta och jag hade spanat in deras grythyttan utemöbler, så jag nämnde i förbifarten att om de ville sälja var jag intresserad. Stolarna ville de behålla men bordet fick jag gärna köpa, han ville ha 50 kr!!! jag blev så ställd så erbjöd honom 100 kr för det var i finfint skick. Det är vad jag kallar fynd! Nu återstår bara att hitta stolarna någon annanstans.

Nu skall jag inte släpa hem mer grejer på ett tag utan försöka få klart sådant som jag har påbörjat. Lampan till vardagsrummet är nästan klar, så förhoppningsvis kan jag få upp den i helgen och visa en bild!

Ha en toppen helg och njut av det fina höstvädret som skall bli!
Kramar Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails