söndag 6 september 2009

vårt uterum

Känns tråkigt att sommaren nu går mot sitt slut när vi äntligen har fått fint i vårt uterum. Det är ett härligt rum som vetter mot baksidan fast i anslutning till entrén. Vi renoverade det förra sommaren och i år har jag äntligen fått lägga lite tid på att piffa till det. Jag har satt upp hyllor på väggarna för att få det lite mer ombonat. På en liten inspirationsrunda i Sickla hittade jag dessa fantastiska rostiga bokstäver som jag bara inte kunde motstå, tur vi har kort efternamn för de kostade 195 kr styck. Prickarna på Ä:et fick jag fixa själv av en konservburk som har legat i saltvatten i 2 veckor.

Stormlyktorna har jag hittat på läkarmissionen för 25 kr styck, perfekt att ha under mörka augustikvällar. Ljuslyktor kan man inte ha för mycket av och på en annan hylla har jag ställt dessa lyktor gjorda av gamla glasburkar ( 20 kr styck på loppis).
Fler bilder som visar helheten kommer senare.
Ha en härlig söndag!
Kramar Ida

2 kommentarer:

  1. Hej
    Vad fint du har i ditt uterum. Glad att jag hittade dig idag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara lyktor du gjort av glasburkarna! Blev helt kär i dom när jag såg dom på din förstasida :) Ska föröska hitta något liknande till altanen. Tack för mängder av tips, idéer och inspiration :)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails