lördag 17 oktober 2009

Gamla nostalgi tallrikar

För 2 år sedan hittade jag dessa härliga 50-tals tallrikar, Tim från rörstrand på loppis, 4 st för 40 kr. Jag kunde inte motstå dem för precis detta porslin hade min farmor i sommarstugan. Så jag köpte dem och tänkte att de kan vi använda som slit och släng porslin medan vi renoverar huset, de överlevde renoveringen och barnen använder dem nu att äta på. Dessutom har jag kompletterat dem med fler assietter i samma stil. Jag blir så nostalgisk varje gång jag ser dem, jag ser farmor framför mig och kan nästan känna doften av rökt abborre ;)

Dessutom passar de utmärkt tillsammans med den blågrå frukostservisen som vi har från Höganäs. Den börjar jag ärligt talat bli lite trött på, men den känns ändå lite roligare när den kombineras ihop med de gamla rörstrands assietterna.
Nu ska jag bege min in till stan, skall få några välbehövliga timmar för mig själv :)

Ha det gott
Kramar Ida

1 kommentar:

  1. Vilka fina tallrikar och det är så roligt när det är ett minnet förknippat med sakerna man har:) Passar ju jättebra med den andra servisen. Såå fint.
    Kram Helena

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails