måndag 5 oktober 2009

Praktisk gammal arkivbyrå

Denna gamla charmiga arkivbyrå har jag gjort iordning till Hugos rum. Jag fick den av en bekant till mina föräldrar för 8-9 år sedan men det är först nu vi har plats för den. Skulle tro att den är från 50-talet, den hade ca 50 cm höga ben som jag har kapat av.
Den har superfina beslag, de är klippt och bockade ur en och samma plåtbit - me like! och så praktiskt, alla lådor är märka - ingen diskussion om var kläderna skall vara och Hugo har till och med lärt sig hitta kalsonger, strumpor o.s.v själv!
Jag är svag för den äldre typen av arkiveringsmöbler, håller alltid ett öga på blocket ;) Har ett ritningsarkiv i källaren som jag har lite planer för... men det dröjer nog innan det projektet är klart... just nu är det bra förvaring för mina målardukar.

Jag håller på att rensa i garaget idag, för innan jag fick köpa snickarbänken som jag var och hämtade igår hade jag lovat P att göra plats för den i garaget ;)

Ha en finfin höstdag!
Kramar Ida

1 kommentar:

  1. Men vilken otroligt fin byrå!!! Om ni kommer på någon fler gång att ni inte har plats för den så tar jag gääärna hand om den åt er ;-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails