fredag 16 oktober 2009

Gamla vackra broderier

Har på senare tid blivit helt frälst av gamla vackra broderier, vad är det som händer? Jag har aldrig gillat broderier tidigare... Så helt plötsligt tycker jag att gamla broderier är helt fantastiska, många av dem är så otroligt vackra och när jag tänker på vilken tid som har lagts på detta hantverk så blir jag alldeles tagen. Var inne på tradera och tittade och inser att det är fler än jag som värdesätter gamla broderier, men några gamla bonader och dukar har jag iallafall lyckats lägga beslag på. Kolla in denna vackra duk med broderier, knappt jag vet om jag kommer våga använda den... även om jag är stark förespråkare av att saker är till för att brukas.
Sedan har jag även köpt denna vackra bonad - "Mitt hem, Min Lycka" för det stämmer så bra :)
jag tänkte sy en kudde av den. Passar egentligen inte in i vårt 60-tals hus, men i mina drömmars hus kommer den passa väldigt bra ;) och drömma måste man få göra...
tyvärr är det sent och bilderna blev mörka, men jag ville så gärna visa mina vackra hantverk. Har smekt över stygnen varje gång jag har gått förbi dem, de för mig bara så glad :)

Nu ska jag decka i soffan framför idol, ha en skön helg!
Kramar Ida

3 kommentarer:

  1. Vackra saker du har hittat! Gamla broderier och handarbete uppskattas tyvärr inte nu för tiden. Men kanske det börjar vända?!

    SvaraRadera
  2. Visst är det vackert med broderier! Bonaden kommer att bli jättefin som kudde.Kika in i villa grönskog! Hon har använt fina broderier och sytt om till blusar. Superfint!

    Hoppas att du får en skön söndag!
    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bonad och jag tror att broderi är på väg tillbaka:)
    Kram Helena

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails