lördag 10 oktober 2009

Tvättkaos kräver sin inredning

Tvätt, tvätt och åter tvätt. Hur mycket man än tvättar så blir högarna aldrig mindre:( Tack och lov har vi en stor tvättstuga men där blir det ändå kaos. Vi håller på att skapa lite ordning och struktur där nere, men i väntan på att det blir klart tänkte jag visa lite bilder på våra tvättlösningar. Har man mycket tvätt är det viktigt att ha bra tvättkorgar. Jag tycker det är smart att sortera tvätten på en gång istället för att lägga allt i samma hög. Därför har jag sytt påsar till IKEAs HOL bänk, 3 st tygpåsar som sitter fast med rundstavar. Dessa går att ta ur och bära till tvättmaskinen. Här har jag också märkt upp med vittvätt samt kulör40 och 60 grader.
Bilderna på vår smutstvätt bjuder jag på ;)
I varje badrum finns också tvättkorgar.Det var inte lätt att lyckas hitta snygga som passar in med den stil vi har,men skam den som ger sig ;) Den svartvita är från Bolagret och passar bra med vårt svart vita golv.
I vårt övre badrum har vi ljusgrått och möbler i ek. Där har vi en teaklåda, som jag hittade på Askos utförsäljning för 1000kr. Lite dyrt för en tvättkorg kan tyckas, men då var den ändå på halva priset...Det var mitt bidrag för idag, jag är själv med barnen så det är full fart. Nu skall vi ut och springa av oss lite ;)
Ha en härlig dag
Kramar Ida

3 kommentarer:

  1. Tittar in och önskar dig en skön helg.Vad smart med tvättkorgarna.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Du gör så fint.. har mycket bra ideer som vanligt.
    Önskar jag tog tag i några ideer jag också,
    är för lat. Blir mest det nödvändigaste.
    kram

    SvaraRadera
  3. vart är mattan på första bilden ifrån? :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails