fredag 2 oktober 2009

Tidsoptimist?

oj oj oj vilken dag. Ibland drar jag igång alldeles för mycket!!
Imorse började jag fylla saftmajan med äpplen jag fått utan att tänka på vilken tid det tar innan saften och moset är klart... när jag sedan skall börja fylla burkarna så räcker de inte. ... jag hade bilen hemma idag och hade ändå tänkt åka till IKEA, så in med mig och Amanda i bilen och for dit. En timme och 1000 kr senare (är det någon som lyckats åka därifrån med bara det ni tänkt handla??) hemma igen för att ta hand om all sylt, saft och mos. Glömde nämna men kokade lingonsylt också när jag ändå var i farten... vi har bjudit in släkten på paltkalas på söndag :)
Resultatet av dagens saft och sylt aktiviteter
Eftersom jag hade bilen hade jag också lovat att handla på systemet, hann stanna till på loppis på vägen (hittade inget) sedan hämta Hugo och sist men inte minst på med släpet för att hämta ett lass med 0-16 grus vilket var anledningen till att jag hade bilen från början!!! Hugo tycker grustaget är en riktig höjdare så han var glad att få följa med.
Nu som ni kanske förstår är jag helt slut, som tur var föreslog P att vi skulle äta middag på kvarterskrogen så ska bege oss dit nu.
Ha en mysig fredag!
Kram Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails