tisdag 1 december 2009

Upprymd

Vilken fantastisk kväll jag har haft. Jag har varit på kransbindarkursen och nu är jag alldeles upprymd :) Sååå mycket fina saker att välja bland och faktiskt inte alls så svårt som man kan tro. Det gäller ju bara att ha rätt material och det gick faktiskt fort att lära sig själva kransbindartekniken. Vi var på Lisas - The nut house i Torsåker Upplands väsby (www.lisa.se). Supermysigt ställe, kan verkligen rekommenderas!

Så härligt att bara få komponera och vara kreativ, nu har jag så mycket idéer att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv ;)
Hur som helst fick jag ihop en krans till dörren med äpplen och vintergröna. Nu får jag hoppas att fåglarna lämnar mina äpplen ifred (har köpt 3 i reserv...)
Materialet till den kostade 175 kr, men då går ju själva stommen och vissa av dekorationerna att återanvända.

Sedan gjorde jag även en ljuskrans med echiveria att ha inne på bordet. Den kostade lite mer, 450kr, men då kan jag ju återanvända ljushållarna och förhoppningsvis överlever echiverian så jag kan använda dem till någonting annat efter jul.
Ha det gott!
Kramar Ida

1 kommentar:

Related Posts with Thumbnails