måndag 7 december 2009

Med doft av hyacinter

Hyacinterna blommar och de doftar helt himmelskt. Vi har inte haft hyacinter tidigare år, eftersom vi aldrig har firat jul hemma har vi heller inte julpyntat så mycket. Men nu när man går hemma och har tid att fixa och pyssla blir det lite annat ;) Inser nu hur mycket julens dofter betyder. Vi hade alltid hyacinter hemma vid jul när jag var liten och bara jag känner doften blir jag så nostalgisk och alldeles lycklig.

Men nu är frågan, vad gör man när de vissnar? Läser på nätet att de går att spara och sätta i trädgården till våren, är det värt att prova? Någon som har erfarenhet av det?Jag sitter och väntar på hantverkare som skulle ha kommit imorse... nu är klockan 10:30! vad är hantverkare för släkte som aldrig kan hålla vad de lovar eller visa respekt för andras tid och planering?? Vi håller på att installera en luftvattenvärmepump och jag börjar bli gruvligt less på att det inte är klart snart!

Ha det bra idag!
Kramar Ida

4 kommentarer:

  1. Hej Ida!
    Vi ska också installera en sådan, måste bara hitta någon som kan göra jobbet.
    Din inredningsstil gillar jag! Du är fantastisk på att omvandla gamla möbler. Som sagt, Schabby chic står mig upp i halsen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt du gjort med din nya tomtehead :-)
    Ha det gott!
    Emelie

    SvaraRadera
  3. Jag älksar hyacinter! Men försöker få tag på dem som doftar lite diskret. Det kan ju blir lite mycket. Men tillsammans med clementin, pepparkaka och glöggdft är hyacint dden doft som är jul för mig.

    Jag flyttade till hus förra året och sparade varenda hyacint från julen och planterade ut på vårkanten. En del av dem kom upp redan på sommaren men det slutgiltiga beskedet kommer väl till sommaren. Jag har hört att de blir ganska rejält mycket mindre men det kan ju också vara vackert. Så prova!

    Ha en fin tisdag!!!
    Cathrin

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails