fredag 18 december 2009

Röda pärlbroderier till jul

Har börjat fundera på vad jag ska ha på mig till jul och har spanat lite i affärerna efter någon blus med röda broderier på. I vanlig ordning har jag inte hittat det jag letade efter. Det gjorde jag däremot här hemma! rensade lite i tvättstugan och i handtvättshögen (ni vet den där högen som aldrig blir tvättad...) där hittade jag en vit tunika som jag näst intill glömt bort. jag sydde upp den i Vietnam när jag var där på jobbresa med IKEA för 5 år sedan. 100 kr betalde jag för denna underbara tunika med röda broderier och fastsydda pärlor - ni kanske förstår varför jag vill handtvätta den...
Nu återstår dock något att ha till, brukar ha den på sommaren med jeans till, men det känns inte fint nog... skulle vilja ha någon snygg kjol, men vete tusan om jag orkar ge mig ut i några affärer nu.
Mitt tips är att kolla i dina gömmor och se vad du har, kanske hittar du också något du har glömt bort!
Kram kram Ida

2 kommentarer:

  1. Vilken jättfin tunika...med röda broderier och allt:)
    Får nog ta en titt i tvättkorgen jag oxå:)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. oj nåt sånt här fint är det ingen risk att jag dyker på i mina gömmor, hur mycket jag än letar ;)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails