fredag 22 januari 2010

vårkänslor

Ute kvittrar fåglarna igen och jag börjar känna vårkänslor. Kruxet är väl att det bara är slutet av januari... känns som vi redan har haft en lång vinter, speciellt som snön har legat så länge. De sålde snödroppar på ICA och jag kunde naturligtvis inte motstå dem, ställde dem ute på bron men de ser väldigt sorgsna ut nu, kanske fick de en köldchock?
Det här brickbordet fick jag på köpet när jag köpte stommen till den lila lampan (se här). Jag betsade underredet mörkbrunt och det blev ett fint litet ljusbord. Tyvärr kan vi ju inte ha ljus i den höjden med småbarn här så nu har jag sålt det på blocket istället. Det fick åka med i annonsen jag la ut efter vår källarrensning. Tro det eller ej, men det är tomt därnere nu och innerväggarna är rivna. Kolla här är mina grabbar i jobbartagen:
I helgen åker Hugo upp till farmor för de har längtat så efter varandra och då skall vi passa på att få lite mer gjort där nere. Vi har dock inte lyckats enas om vad vi skall ha för golv, enligt alla är klinkers det bästa för källare, men jag tycker det känns så kallt och hårt! jag skulle hellre vilja behålla det trägolv vi har och måla det ljusgrått. Problemet är ju att man inte skall ha trä mot betong och vi vet ju inte hur det ser ut under... men allting annat vi har rivit har varit torrt och det finns inga spår av mögel eller dålig lukt. Beslutsångest är bara förnamnet!!!

Fortsättning följer!
Glad fredag till er alla!
Kramar Ida

6 kommentarer:

  1. Ojj så spännande med renovering och vilken skillnad du hade på före och efterbilder på husets alla rum=) jätte kul att få se, ni har ju underbara badrum..och praktiskt med kakel.

    tanken med bönorna var gulligt... jag har varit och krama extra mycket på min mamma<3

    Jag har en liten tävling hos mig!!!
    kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Snödroppar på Ica låter helt ljuvligt visst börjar man längta till våren!!! Ha en bra helg! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ja, det där med golv i källare är inte helt lätt.. I de två (snart fyra) rum vi har gjot om har vi lagt klinker av just den anledningen du nämner, men som du säger så blir det rätt kallt. Vi har ju också ett biorum att fixa till där nere, så frågan är ju vad det blir där.. Ska bli intressant att läsa om er förvandling till biorum. Eftersom vi håller på med badrummet nu så får biorummet vänta och det passar ju bra eftersom jag då kan tjuvkika på vad/hur ni gör och få lite tips! :-)

    kram
    Nina

    SvaraRadera
  4. Vilken röjning ni har gjort!:) Vi har trägolv i gillestugan, klädkammaren och nedanför trappan i en liten "hall", men annars är det betong eller klinkers. Vi har dock ordnat ny ventilation och har inga problem med golvet.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hallå där tjejen!
    Var inte det där ett gammalt rökbord som man kallade det förr?
    Det blev fint i alla fall, synd att man måste ställa saker så högt jämt när man har småbarn allt blir ju liksom inte lika fint under taket, ha ha.
    Låter som om ni får en bra helg med lite ledigt för att renovera, det är skönt det.
    Ha en fin fredag
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Vilket fint litet rökbord!!!
    Kul med källarrenovering! Vi har klinkers med golvvärme i hela bottenplan o jag upplever det inte alls hårt utan bara lättskött o perfekt!
    Ha en fin helg!
    Kram Cilla

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails