lördag 21 november 2009

Vilken dag - en oplanerad dag!

Idag gick inget som planerat, men så skönt det kan vara med en helt oplanerad dag! Vi hade bjudit kompisar på middag men imorse fick vi meddelande om att de var sjuka. Tråkigt, men vår första tanke var, skönt - då slipper vi städa!! Eftersom vi var sjuka i veckan fick vi ingen städning. Vi unnar oss städhjälp, det är guld värt, det besparar oss mycket gnat och tjat och vi får tid till annat istället. Så utan städning i veckan är här nu fullt kaos, ingen av oss är några pedanter, vi är ärligt talat väldigt bra på att stöka till ;)

Istället för att städa så åkte grabbarna till badhuset och jag stannade hemma med Amanda och tog det lugnt. Eftersom vi ändå hade siktat in oss på en god middag, åkte P till köttaffären och köpte reninnerfilé och till det skall vi dricka ett Brunello-vin som vi köpte på vår bröllopsresa i Toscana. Vi har sparat det i fem år i väntan på det rätta tillfället, men eftersom det där speciella tillfället ännu inte har infunnit sig bestämde vi oss för att spontansprätta flaskan till kvällens middag:) Hoppas nu verkligen att det var värt att lagra så länge:) Lustigt hur man ibland sparar och sparar i väntan på det där rätta tillfället...

Visar en bild på Emma-fåtölj (från abc collection) som jag tycker är så snygg, det är så jag skulle vilja att min Emma såg ut. Nu börjar jag sakta vänja mig vid guld tyget, så kanske får den vara kvar så ett tag iallafall...

Visar också två bilder på veckans loppisfynd, hittade ett stilrent sängbord för 60 kr. Det är i väldigt fint skick, jag tänkte ta bort beslaget och måla det vitt. Kommer att passa jättebra i gästrummet. Ni kan tro att de tittade på mig när jag kom till dagis med sängbordet lastat ovanpå barnvagnen ;) vad gör man inte för ett loppisfynd...
Kom också hem med en krans-stomme 5 kr, en virkad grytlapp 5 kr (till lekstugan som vi inte har..), lite spets och band 5 kr samt ett dussin broderade linneservetter för 50 kr.
Nu ser jag framemot kvällens middag och vinet från Montepulciano!

Ha en fortsatt skön lördag!
Kram Ida

3 kommentarer:

  1. Förstår dig angående tyget på fåtöljen.
    Hoppas att ni har en mysig kväll!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vilken härig middag ni ska ha! Helt rätt att öppna vinet, varför vänta:). Tyckte din emma i guld var riktigt snygg. Lite tusen och en natt stuk på det hela, det kan bli riktigt vackert, särskillt nu till jul. Orientaliskt julpynt är vackert tycker jag
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  3. Så kul med en projektlista! Jag får nog också ta och göra en... Roligt att se vilka fina loppisfynd dy har gjort! Jag gillade Emma i guld...

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails