fredag 13 november 2009

Hål i väggen

Ni vet hur det med nyrenoverade rum, det tar oftast tid innan det kommer upp saker på väggarna. I Amandas rum har vi tapetserat hela rummet (utom på väggen där garderoberna står..) och jag har så svårt att göra de första hålen, vågar inte sätta upp något på väggarna... jag har köpt lampor, vimplar och målat tavlor, men innan jag vet exakt hur jag vill ha det... jag vågar inte ännu, för tänkt om det blir fel = fula hål i väggen!! är det så farligt egentligen? Hur tänker ni? En liten liten spik ovanför skötbordet har jag iallafall fått upp och på den hänger nu en söt vit klänning som Amandas har fått av en av mina mostrar. Den är verkligen jättefin, hade tänkte hon skulle få ha den till midsommar men då var vi hemma sjuka och sedan tänkte jag hon kunde ha den på bröllop men då var den fortfarande för stor, så den är ännu oanvänd. kanske hon får vara vit till jul i år ;)

Har länge letat efter en söt liten barngalge och därför blev jag så glad när jag hittade denna på julmarknaden i London för knappt 40 kr.

Nu ska jag ner och röja i mitt hobbyrum, det är så mycket saker där att jag knappt kommer in, funderar på att visa en bild, men jag sparar det tills vi har fått ordning där nere ;) Lyxigt är det iallafall att ha ett eget rum för symaskin och alla mina hobbyprylar. Tanken är att rummet även skall fungera som gästrum, men ännu har vi inte kommit så långt. Får se om det börjar suga i renoveringstarmen efter jul, kanske är det snart dags att göra ett ryck i källaren...

So long, ha en härlig dag!
Kramar Ida

2 kommentarer:

  1. Åh, vad jag längtar till London nu! Låter som om du haft det riktigt bra! Kul att få se ett inköp därifrån. Jättesöt galge!

    Jag har jättesvårt att sätta upp något när det är nymålat/tapetserat. Förstår precis hur du känner!

    Ha en bra helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. I ett tapetserat rum är det supersvårt att sätta upp grejer, men vi har målad träpanel, så då är det enklare. Man kan bara ta akryl eller måla över så syns det inte.

    Room har jättesöta barngalgar, men de har väl gått konkurs nu?

    Ha det jätteskönt!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails