onsdag 2 juni 2010

Utsikt från vårt köksfönster

Nu har vi den finaste utsikt från vårt köksfönster. Mängder av alliumbollar som håller på att slå ut. Tulpanerna håller på att blomma över och då är det så fint när de här höga lila bollarna kommer. I botten en massa förgätmigej som just nu också blommar för fullt. Dessa är frösådda som jag samlat ihop här på framsidan. Jag har förstått att de sprider sig lätt, så jag får se om jag lyckas ha kvar dem i rabatten ;) Annars är ju de vissnade lökbladen så fula. Speciellt allium för de blir ju gula redan innan blommorna slagit ut. Finns det någon där ute som har tips på vilka perenner som är bra ihop med tulpaner och alliumlökar?
Jag har även satt stäppsalvia och campanula ("blåklockor") här så jag hoppas de tar vid när förgätmigejen börjar vissna. Det är kul att planera/plantera nya rabatter och sedan se om det blir så man har tänkt :)

Det är glest mellan inläggen, men jag prioriterar att vara ute när vädret är så fint! Jag skriver bara när jag har tid och lust. Bloggen är min dagbok och mitt arkiv över de projekt som jag för tillfället håller på med. Jag hoppas ni som läser också finner lite inspiration av allt det som jag visar här.

Kram på er från Ida

1 kommentar:

  1. Ja så är det Ida, bloggen kommer i sista hand nu.
    Vad fina alliumbollarna var, har ingen aning om vad som passar med vad så av mig kan du inte få några tips.
    Ha det så gott nu
    Kram Lena

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails