fredag 11 juni 2010

Uterum före och efter

Nu blir det mycket bilder från uterummet, men jag satt och bläddrade bland gamla bilder och hittade den här bilden på hur det såg ut när vi köpte huset. Då växte det så mycket syrener att man knappt ser att det finns ett rum där bakom. Nu är 2 av 3 syrener borttagna och ny gräsmatta planterad istället. Lite skillnad, eller hur?
Fortfarande återstår lite jobb för att få en snygg övergång mellan trappan och gräsmattan. Vi skall lägga plattor mot baksidan av huset och då är min tanke att det skall bli en inramning av byarumsten som sedan fortsätter längs trappen och även runt rabatten vid syrenen. Men om detta kommer mäktas med denna sommar återstår att se...

Jag har iallafall fått napp på 5kvm skiffer som jag skall hämta på söndag, dessa skall jag ha till att göra en liten uteplats i kvällssolen under trädet på baksidan. Skall vi ändå lägga plattor så kan vi passa på att göra några kvadrat till ;)

Nu sitter jag och väntar på att trädgårdsfredag skall börja, det är faktiskt det enda programmet förutom bolibompa som jag följer nu för tiden...

Ha en fortsatt skön fredag kväll!
Kramar Ida

1 kommentar:

Related Posts with Thumbnails