tisdag 15 juni 2010

planteringmiss

Smultronpremiär idag :)
Det är inte alltid det blir bra. Förra året planterade jag lammöron i rabatten på framsidan. Överallt läste jag att det var en sådan utomordentligt bra växt, fin ihop med rosor och en bra marktäckare i soliga torra lägen. Just nu ser det ut så här:
Ingen rolig syn, jag ville ju ha en marktäckare och inte detta! Nu har jag förstått att det finns en variant som heter Silver carpet, som tur är har min kära moster massor av dessa så jag skall få av henne. Det är inte alltid så lätt när man är nybörjare i trädgården ;)

Dessutom har mina bonica rosor frusit ner, så hela höjden på rabatten försvann :( de lever iallafall så kommer väl igen, men just nu är det inte speciellt fint. Men vad gör det egentligen? det är ju bara blommor!! Snart blommar dessutom pionen och Amanda fick plocka sitt livs första smultron idag, så det finns mycket att vara glad över :)

Nu sover lilltjejen så jag ska passa på att vila lite så jag orkar med dagen.
Kram kram!

1 kommentar:

  1. Hade ingen aning om att det fanns sådana lammöron. Jag har den marktäckande varianten och tycker att den är jätte fin!:)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails