onsdag 26 maj 2010

omförflyttning pågår

Vår trädgård är ett ständigt omflyttningsprojekt. Jag försöker ta vara på det som finns och flyttar ihop sådant som har spridit sig på egen hand. Gullvivor hade vi massor av i trädgårdslandet och det var ju inte där jag ville ha dem. Så i väntan på sin rätta plats stoppade jag ned dem i en säck med jord i höstas. Säcken glömdes bort och nu i vår när de började knoppas fick de en ny plats i rabatten på framsidan istället.

I andra säckar just nu finns bergklint och vintergröna som väntar på förflyttning...
Så här såg de ut när jag stoppade ner dem i säcken, nu växer de så det knakar så får man ta det som ett tecken på att de verkar trivas bra
Längs vår baksida håller jag på med en ny rabatt och tanken är att de skall ner där så småningom, det skall "bara" skyfflas dit lite ny jord först... jag stressar inte utan det får ta den tid det tar :) Man måste ju hinna njuta av att ha en trådgärd också!
Solen skiner idag, även om det är lite kyligare, det är till och med risk för frost inatt så jag måste komma ihåg att ta in mina pelargoner och täck över potatisen som har kommit upp.

Ha en bra dag!
Kramar Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails