måndag 14 juni 2010

Ny kryddträdgård

Nu har jag grävt hela förmiddagen så ryggslutet värker... planen var att få lite finare i trädgårdslandet. Min kära moster K hade tre pallkragar som jag fick billigt och i dem har jag nu börjat sätta ner våra kryddor; gräslök, timjan, persilja, citronmeliss och oregano. Det är ju en sådan härlig känsla att få gå ut med saxen och klippa till lite färska örter. Gräslök och timjan är det vi använder mest.

Jag har även satt lite basilika frön, men jag är lite osäker på om det går på friland? den som väntar får se, annars går det ju köpa färdiga plantor :)
De smarta zinkskyltarna som man själv får skriva på kommer från granit. Tror jag köpte dem redan för två somrar sedan eftersom jag länge har drömt om ett fint trädgårdsland... men mina projekt tar ibland väldigt lång tid ;)

När vi sedan lägger plattor skall jag fylla på med fler plattor runt omkring så pallkragarna blir fint inramade. Bakom pallkragarna finns lite fin jord kvar, det får fungera som lite plantskola för sådant som är på tillväxt eller ännu inte har funnit sin rätta plats.

Nu har Amanda hittat en burk med majs som hon viftar frenetiskt med, så jag får nog ta och ge henne lite av den :)

Ha en fortsatt bra dag! Kramar Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails