torsdag 10 juni 2010

Man tager vad man haver...

I min planteringsiver satte jag flitiga lisa och murgröna tillsammans i denna loppisfyndade kopparhink. Ett litet buddhahuvud på pinne ger det en liten extra dimension.

I min jakt på på något som murgrönan kunde klättra på hittade jag detta lilla metallstativ i vår skrothörna på baksidan. Någon som kan se vad det är? Om ni nyligen har sålt huset kanske ni vet ;) Hugo hade ett tag dille på att sno med sig tillsalu skyltar på väg hem från dagis och nu kom jag på att de fungerar utmärkt som blomstöd :) och det är väl bra när man kan använda sådant som annars bara ligger och skrotar!

Imorgon skall det regna och jag tycker nästan det skall bli lite skönt, det har ju inte regnat på evigheter. Växterna i trädgården behöver verkligen få lite vatten nu. Och själv skall jag vara inne och kura, kanske kanske kan den sista tapetrullen få komma upp i hemmabion...

kram kram Ida

2 kommentarer:

  1. Oftast är det de enkla och spontana planteringarna som blir vackrast!

    SvaraRadera
  2. Ditt ihopa plock blev ju ett bra slutresultat. Har själv en gammal lite rostig karamellburk som fått flytta ut, den ska pyntas med sommarväxter. Tänkte också sätta en murgröna som slingrar sig och någon sommarblomma.
    Ha en fin kväll..
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails