tisdag 2 februari 2010

glas på loppis

På mina loppisrundor kikar jag alltid lite extra på glashyllorna för där kan man ofta göra fynd. Förutom gamla syltburkar som jag har dille på har jag lyckats släpa hem lite annat också, eller vad sägs om en fin ostkupa för 15 kr, tårtfatet under också det för 15 kr. Det större tårtfatet på fot tror jag kostade 90, lite i dyraste laget, men det är väldigt fint!

Härligt tunna dricksglas för 20 kr styck. En liten handblåst skål perfekt för sallad kostade mig 55 kr och den söta lilla saft/sås kannan 25 kr. Glassbägarna kostade 10 kr styck och dessa har funnits på IKEA tror jag, men de är suveräna att äta glass ur ;)
Så här års har jag det bästa ljuset i trappen där vi har en liten avsats med ett fönster. Tokigt egentligen hur man kånkar grejer och arrangerar för ett fotos skull... hur som helst har det gått alldeles utmärkt att hålla till där, men den här gången ville gärna Amanda vara med också. Hon har inte tagit sig upp där tidigare, men samtidigt som jag höll på att fota lyckades hon till sin stora förtjusning ta sig upp ;) helt otroligt hur fort de små liven utvecklas...
Ha det bra idag!
Kramar Ida

3 kommentarer:

  1. Oj Ida vad du handlar.
    De där faten kunde gärna vara mina, letar nämligen efter ett till en fin glaskupa som jag har.
    Loppis är kul.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hittade din blogg via allt i hemmet, blev lite nyfiken :)
    Härlig blogg, helt i min smak! Här kommer jag att kika in då och då! Är liksom du loppistokig, gillar pyssel och har ständigt massa projekt på g. Alltid lika kul att hitta någon "likasinnad"!
    Fina glasfynd du har gjort, helt klart värt att släpa på för att fota! Fina foton kan man väl aldrig få för många av?!
    //Kristin

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails