onsdag 28 april 2010

Det spirar och gror

Det blir inte många inlägg så länge det är så här vackert väder. Jag är ute i solen och jobbar för fullt i trädgården. Just nu är det fokus på en ny rabatt på baksidan plus att jag rensar och lägger barkmull i mina befintliga rabatter. Amanda sitter nöjd bredvid och gräver med sin spade, det gäller bara att hålla koll på allt hon försöker stoppa i munnen...

I helgen när tjejkompisarna var här hittade jag en sådan fin liten trälåda på Granit, den är perfekt för mina pelargonsticklingar som jag just nu bär ut och in för att de skall vänja sig vid utelivet. Den kostade bara 149 så jag ångrar nästan att jag inte köpte två!

Jag älskar den här tiden på året, det är så härligt med allt som spirar och växer. Man kan verkligen se skillnad från dag till dag! Jag njuter av blåsippor, pärlhyacinter, påskliljor och alla tulpaner som snart kommer att blomma. Det är så spännande att se hur rabatten på framsidan som jag fixade till i höstas med massa nya tulpanlökar och allium kommer att te sig när den snart blommar :)

Kram på er!
Ida

1 kommentar:

  1. Jepp jag älskar också den här tiden, men just idag regnar det här så det är inte vidare trevligt .
    ha en bra kväll
    Kram lena

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails