söndag 14 mars 2010

gröna toner

Jag har världens bästa syster. Inte nog med att hon kommer och hjälper mig när jag är själv med barnen, hon hinner plocka, röja och diska så det ser ut som om städhjälpen har varit här när hon åker hem! Igår kväll gjorde vi dessutom ett ryck i källaren med ett varv färg i taket och på väggarna. Hon jobbar så snabbt så vi hann till om med avsluta kvällen med glass framför sista låtarna på melodifestivalen... jag har inte tittat på deltävlingarna för jag tycker det blir så tjatigt men nu måste jag erkänna många av låtarna var helt ok!! Bäst gillar jag Salem och naturligtvis Anna, vilken härlig röst hon har!! Kul att rätt låt vann ;)
Efter provmålning av inte mindre än 7 olika grågröna nyanser har jag nu äntligen hittat en färg som känns behaglig och som passar ihop med den fina Designer guild tapeten. Så nu återstår ett varv till och tapetsering innan det äntligen blir dags att få börja piffa...

Eftersom källaren går i grönt har jag inte kunnat hålla mig från att släpa hem lite gröna fynd ;) det ljusgröna fatet är från Nittjsö och köpt på tradera för 20 kr. Den fina vasen är köpt på erikshjälpen för 80kr och är signerad av Per-Olof holmen för klosterkeramik. Visste inget om honom innan men jag hittade en bra samlingssajt för porslin och keramik, se
http://www.auktionskammaren.nu/Porslin/Lankar/porslin.htm

Pläden är en klassiker från Tidstrand, design Viola Gråsten. Hur vackert namn är inte det förresten? jag har två stycken likadana ullplädar och de kommer pryda sin plats i soffan (som jag hoppas går att få ner för källartrappen...)

Återkommer inom kort med nya bilder från källaren...
Kram kram Ida

3 kommentarer:

  1. Skönt med en sådan syster, alltid bra att få lite hjälp!)
    Kul att du äntligen hittat rätt färg också. Ska bli kul att se fler bilder från er källare.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej du rara!
    Vilken jobbig tid ni haft och tar er igenom. Jag tror aldrig att det går att föreställa sig en sådan förlust! Var med om något liknande i min bekantskapskrets för 1 år sedan - FRUKTANSVÄRT!

    Att se det stora i det lilla och att kunna uppskatta det man FAKTISKT har är i sig en sann lycka!

    Jag hoppas det har varit härligt att varit borta på spa och bara fått vara!
    Ta hand om varandra!
    Stor kram
    Emelie

    SvaraRadera
  3. Hej där!
    Det var då för väl att du fann rätt nyans på färgen till sist. Och vilken snäll syrra du har, bortskämd hmmm? :)
    Vilka fina fynd du gjort också.
    Ha en bra kväll nu
    Kram Lena

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails