tisdag 12 april 2011

Minisemester i Dubai

Har precis kommit hem efter 3 fantastiska men helt galna dagar i Dubai. Jag, min syster och två tjejkompisar har njutit av sol, värme och en lite annorlunda kultur. Som småbarnsmamma är det oändlig lyx att få åka iväg helt själv. Vi har haft det så bra, solat, badat, shoppat och ätit på bra restauranger. Jag har flera gånger behövt nypa mig i armen bara för försäkra mig om att jag inte drömde ;)
Med hjälp av Lonely planets guidebok hittade vi flera guldkorn, bl a Basta Art Café som verkligen var en oas i hettan.
Det ligger dessutom nära textilmarknaden där jag lyckades shoppa en hel del ;) Kan man pruta går det att få riktigt bra priser på tyger, sjalar, överkast och kuddar. Det fanns även en del fina hantverk från omgivande länder.
På Basta Café fanns även barnstol och jag såg faktiskt många som reste till Dubai med barn. Något att fundera på till nästa gång! För jag skulle helt klart kunna tänka mig att återvända.

Fler inlägg följer när jag har fått mina fynd på plats..
Kram på er!
//Ida

2 kommentarer:

  1. Låter underbart!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Nämen så tokigt! Att åka på kortsemester just dit :) det har jag nog aldrig hört nån göra! Men härligt, det låter det! Nu ska jag spana in dina fynd här ovanför.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails