fredag 15 april 2011

Bling bling kameler

Måste bara visa en sista bild från Dubai. Om ni någon gång åker till Dubai måste ni ta er ut på ökensafari, det var så grymt roligt! Vi hade en guide som körde rally med oss över sanddynerna, vi skrattade så vi tjöt. Dock inte lika roligt för ett indiskt par som åkte med i samma bil, hon fick ta till påsen...

De här kamelerna glittrade på långt avstånd av ökensolen. De stod och väntade på oss vid lägret. Jag har aldrig suttit på en kamel förut så det var en upplevelse. Hett som tusan, så det blev ingen lång tur. Vi fick även prova på sandboarding, det vill säga åka snowboard nerför sanddynerna. Det var häftigt, tack och lov tog jag mig ner utan att ramla, kan tänka mig att man kan få ordentliga skrubbsår av sanden.

Idag ser ut att blir en kanondag ute, första jag skall måla lite i källaren och sedan är det trädgårdsstädning som gäller för hela slanten. Gräsmattan skall krattas och barkmull skall på i rabatterna.

Ha en toppenfin helg!
Kramar Ida

1 kommentar:

  1. Mina föräldrar var i Turkiet för flera år sedan och då blev de erbjudna 2o kameler av en man som vill gifta bort sin son med mig!:)
    Ha en härlig trädgårdsdag!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails