torsdag 20 maj 2010

Nu blommar hägg och vintergrönan

Vintergröna i trätunna
Häggen blommar ute och det luktar så gott att jag inte kan få nog. Detta är verkligen bästa tiden på året speciellt när det är sådant här väder!!! vill aldrig att det ska ta slut.

Jag grejar på för fullt ute och har planterat Lagerhäggen som jag fick av pappsen när jag fyllde år i denna fina tunna. Den hittade jag på läkarmissionen för 50 kr och den passar ju perfekt för att få lite höjd på planteringarna. Hemma hade vi en svart murarhink som passade precis i och på så vis borde träet hålla sig fint lite längre.
Egentligen önskade jag mig ett lagerträd när jag fyllde år, men pappsen kom med en lagerhägg... den är ju fin den också men inte riktigt vad jag hade tänkt ;) men å andra sidan klarar den ju att stå ute under vintern. I tunnan har jag också satt ner lite vintergröna som blev över i ett av mina omflyttningsprojekt.

Nä nu måste jag skynda ut igen! Ha det gott, stora kramar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails