torsdag 13 maj 2010

Riddarborgen

Ätnligen börjar riddarborgen bli klar! Som ni kanske har förstått av det förra inlägget har det varken funnits tid eller lust för några blogginlägg den senaste veckan. Dessutom har Hugo haft vattkoppor och Amanda har varit magjsuk så vi har haft fullt upp!

Nu är vi alla friska och har en lång ledig helg framför oss. Städa upp ute och göra färdigt tv-rummet i källaren står högst upp på prio-listan, även om jag har lite detaljer som återstår på borgen också;)
Borgen är byggd av MDF och själva stommen består av en 120 bred loftsäng från IKEA. När vi hade vänner över på middag förra veckan utbrast mannen i familjen -"nu har Pär verkligen legat i" pyttsan heller, han har inte lyft ett finger. Riddarborgen har jag byggt helt själv men så var det ju också min idé från början till slut ;)

Riddarborgen har fått röda sammetsgardin med guldfrans, jag tyckte det passade till riddare och prinsessor. Dessutom kan barnen då stänga in sig och få det mysigt inne i borgen.
Lyckan var stor när jag hittade två stycken fackel-lampor på loppis för 30 kr styck. Det är från IKEA men finns inte längre i sortimentet. Sladdarna skall döljas och lite dekorationsmålning återstår sedan är det dags för riddarfest i borgen!!

Nu har Pär gått iväg med barnen några timmar och jag har fått till uppgift att röja uterummet...så nu måste jag sätta lite fart ;)

Ha en härligt lång och skön helg!
Kramar Ida

5 kommentarer:

  1. Vad fin borgen har blivit! Hoppas att den blir ordentligt använd nu också!:)
    Jag borde fortsätta packa ner vårt kök, men jag har tappat lusten. Nu har sonen satt lite press på mig då han vill vara med, så kanske att det blir lite packat senare i alla fall!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Ida!

    Vad roligt att få se var kuddarna och vasen hamnat. Vilket häftigt projekt du gjort, borgen blev verkligen fin. Vad du är duktig som fixat med allt själv. Det är bra att vara händig *ler*.

    Kul att du hade en egen blogg! Jag kommer gärna och kika igen, är får man mycket inspiration;)

    Ha en fortsatt skön helg. Hoppas det blir fint väder i morgon!!

    Karin

    SvaraRadera
  3. Så läcker. Min lille prins såg borgen och ville oxå ha en sådan... Så duktiga ni är! Kram J

    SvaraRadera
  4. Hej Ida! Vilken fin borg, du är sååå duktig:-) Kanske vi kan få låna mallen. Jaså, Hugo fick vattkoppor tillslut:-) Men nån magsjuka till Amanda hade ni väl inte beställt, typiskt. Hoppas ni alla är friska nu. Sköt om er så hörs vi snart. Tack så jättemycket för de fina pannbanden, det blev väldans uppskattade:-) Du e bäst! KRAM Marre

    SvaraRadera
  5. Men wow!! Så snyggt och så "enkelt"! Jag har fått jättemycket inspiration inför framtiden :) Tack!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails