tisdag 18 maj 2010

Potatis i landet

Hugo 4 år har hjälpt mig texta på potatisskylten ;)
Det är sådana här dagar som jag är glad att jag ännu inte har börjat jobba! Så härligt att bara få vara ute och njuta av den första riktiga värmen. Jag påtar runt i trädgården och Amanda är glad att få tulta omkring bredvid mig.
Vårt lilla potatisland
Jag har planterat potatis för första gången i mitt liv, 3 små rader med 15 färskpotatisar. Förhoppningvis får vi egna potatisar till midsommarsillen. Hugo har hjälpt mig lägga ner potatisarna och skrivit skyltar så vi vet var de skall komma upp.

Träbitarna som vi har skrivit på kommer från grythyttanstolarna som jag håller på att renovera. Träet är så härligt grått och slitet så de passar utmärkt att göra skyltar av. Det kommer garanterat bli fler skyltar till trädgården innan sommaren är slut;)

Än återstår mycket av trädgårdslandet och det är oklart om jag kommer att hinna plantera något mer för det tar så mycket tid att få någon ordning på vår lerjord...

Ha en fortsatt fin dag!
Kramar Ida

4 kommentarer:

  1. Vi äger inget trädgårdsland, men skulle gärna vilja ha egna färskpotatisar!:)
    Fina skyltar ni gjort också. Mysigt när Hugo skrivit dem!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vågar man hoppas på nypotatis till midsommarsillen? Vi tog bort vårt trädgårdsland förra våren och anlade en pool istället - kan känna att jag ibland saknar ffa potatis, sparris & jordgubbar.

    Kram J

    SvaraRadera
  3. Vad kul att börja odla om än till att börja med i liten skala! O egen färskpotatis till midsommar är inte fel:)
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Hittade din blogg av en slump. Jag gillar den mycket, påminner om min egen :-)
    Inredning och trädgård är starka intressen.
    Kul, hit ska jag tiita in fler gånger.
    Ha det bra
    /Jessica

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails