måndag 9 maj 2011

Stanna tiden!

Dagarna går alldeles för fort just nu, jag vill bara stanna tiden och njuta! Det här är bästa tiden på året,värmen kommer, grönskan spirar och kvällarna är ljusa.
I helgen som gick har vi bara varit hemma och tagit det lugnt. Städat uteplatsen och fixat lite i trädgården. Det stora ekfatet som jag tog hand om när Pappsen flyttade har fått komma på plats. Vintern kom så fort att jag aldrig hann tömma det och jag var helt säker på att det skulle frysa sönder. Tack och lov verkar det ha klarat sig, än läcker det lite men det kommer nog svälla till sig.
Jag har även hunnit med att skruva ihop fyra av grythyttan stolarna, så nu äntligen har vi en liten grupp att använda på framsidan. För första gången sedan vi flyttade hit för snart fyra år sedan åt vi lunch där ute igår :)
Ha det bra och glöm inte att stanna upp och njuta av allt fint som sker i naturen just nu!
Stora soliga kramar från Ida

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, nu stannar vi tiden ett tag! Det är nog den finaste tiden nu. Så bra att din stora tunna verkar ha klarat sig.

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  2. Precis min tanke - stanna tiden, stopp! Jag hinner inte med!!

    Härliga sommarbilder (fastän det bara är maj:-))

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  3. Våren går alltid för fort. Det är vinter jättelänge och sen plötsligt är det sommar! Iaf här hos oss på västkusten. Hösten är tvärtom. Det är höst i ett halvår ungefär innan vintern tar över :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails