fredag 21 januari 2011

Mera Piff

När jag ändå var igång och piffade i Amandas rum häromdagen satte jag upp IKEAs blomlampa samt en liten bonad som jag traderat hem för en billig peng. Jag är väldigt svag för hantverk och broderier i synnerhet :) Förstod inte mamma för några år sedan när hon pladdrade på om kvinnligt hantverk och hur lite det värdesätts idag. Men nu kan jag inte få nog ;)
Se på den här fina bonaden, det är någon som har lagt ned väldigt många timmars jobb. Den är nästan lika fin på baksidan som den är på framsidan.
Flowerpower folkan är köpt i London, den är mer en prydnad än en leksak, jag tror inte ens hjulen rullar...) men jag kunde helt enkelt inte motså den. Det är ju klart att även Amanda måste få ha lite bilar och ja, hon har bilar som fungerar också. Just nu är Bilar filmen den största favoriten, det första hon säger på morgonen när hon vaknar är "Bilar". Det är lite skrämmande (om än skönt ibland) att TVn är så lockande.

Ha en superhärlig helg!
Kramar Ida

3 kommentarer:

  1. Fint hon har det!
    Jag värdesatte inte broderier förrän jag broderade några tavlor själv och insåg vilket arbete som låg bakom.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, rummet ser så otroligt mysigt och fint ut!!! Och vad jag gillade folkan!:-)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vilket mysigt rum! Varifrån kommer den fina mattan? Är på jakt efter en till dotterns rum!
    Kram Lisa

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails