måndag 31 januari 2011

Mera ljus

Jag hann med ett loppisbesök i helgen och kom bland annat hem med dessa franska ljusstakar i pressat glas, mina för 20 kr styck. Kul att ha lite att variera med tycker jag ;) Dessutom tänkte jag att de blir fina ihop med glastallrikarna som jag tog reda på när pappa flyttade från mitt föräldrahem. Jag tror att mamma och pappa fick dem i bröllopspresent för sisådär 40 år sedan. Jag har sett att de finns i nyproduktion av Iittala, modellen heter Kastehelmi som betyder daggdroppe på finska och de är designade 1964 av Oiva Toikka.
De är väldigt goda att äta efterrätt på och för mig är det fest (och en massa barndomsminnen) att få duka fram dem.

Helgen har varit lång och skön, igår var jag med syster och åt Brunch på Clarion Skanstull, mycket gott fanns det och kan varmt rekommenderas. Idag är dagis stängt så jag är hemma med barnen. Tänkte ta en tur till Ikea och inhandla lite bänkskåp till tvättstugan.

Ha det bra idag!
Kramar Ida

1 kommentar:

  1. Jag och maken har bott en weekend på det hotellet och frukosten där var underbar!:)
    Fina tallrikar du visar, kul att använda dem också och inte bara ha dem i skåpet. Har börjat använda vårt finporslin mycket mer de senaste åren.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails