tisdag 25 januari 2011

Färgglada funderingar

Denna synen mötte mig i badrummet idag och det fick mig att börja fundera... Barn har så härligt färgglada kläder. Färger och mönster man riktigt blir glad av. Varför klär vi vuxna oss inte i gladare färger och mönster? Tänk vad många leenden som skulle sprida sig om chefen gled in en fotbollsmönstrad tröja, eller om tanterna på ekonomi satte på sig rödvit-prickiga tights, det vore väl härligt ;)

Jag satt på ett möte idag på jobbet och alla hade svart eller någon nyans av grått eller blått på sig. Så himla trist, ingen som sticker ut. Men så sitter jag också just nu på ett gammalt traditionellt industriföretag. Ingenting negativt med ingenjörer (jag är ju själv en), men vissa är bara för gråa!

Barnens kläder hänger på tork i badrummet för vi drog igång renovering av tvättstugan. Vet inte riktigt hur det gick till, helt plötsligt hade vi bestämt att det var dags. En bidragande orsak är att det ibland luktar avlopp från den gamla gjutjärnsbrunnen och det är inte så trevligt nu när vi har vårt tv-rum där nere. Dessutom har pappsen flyttat på lämpligt avstånd och hjälper oss att sätta kakel och klinker. För att kostnaderna inte skall skena iväg har vi valt billigt kakel från K-rauta och behåller dispositionen av tvättstugan som den är.
Pappa var så snabb att komma igång att jag helt glömde bort att fota innan, så här ser det ut nu, ni kan ju förstå att det kommer bli ett väldigt lyft!
Det blir vita stora plattor på väggarna och grått klinkers på golvet. Alla ventilationsrören skall byggas in, taket ska målas och det blir ny belysning.

Nu har vi kört ett ordentligt tvättrace innan vi kopplade bort tvättmaskinen, man vet ju aldrig hur lång tid det tar innan vi kan tvätta igen...

Jag återkommer med nya fräscha bilder när allt är klart!
Ha en fortsatt bra dag!!
Kramar Ida

2 kommentarer:

  1. Jag är förskollärare och går ändå mest i svart och blått, så tråkigt. Nu har det börjat smyga sig in rosa kläder i garderoben...
    Härligt att få en fräsch tvättstuga!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med en tvättstugerenovering! Kaklet ser ut som precis samma som vi har i vår tvättstuga - också det från k-rauta. :-) Kakel och klinker är ju otroligt tacksamt i en tvättstuga. Ska bli spännande att se resultatet. Du har helt rätt ang. jobbkläder - jag brukar ha både cerisa, gröna och röda tröjor på mig på jobbet men jag är ganska ensam om det. Mer färg till folket! :-) kram!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails