söndag 12 december 2010

Nu luktar det gran!

Mitt favoritpynt när jag var liten

Igår tog vi in julgranen och det luktar så gott! När jag var liten tog vi alltid in granen dagen innan julafton och det var alltid en speciell förväntansfull stämning när vi klädde den. Anledningen till att vi klär den två veckor innan är för att jag vill hinna njuta av granen och få lite julstämning innan julen är över. För dagarna går just nu med en rasande fart!
Hugo och Amanda har såklart hjälp till. I det dolda har jag försökt arrangera om, men Hugo har järnkoll och uppskattade inte riktigt mitt sätt att pynta ;) Det blev en mix och därför ligger nu hälften av pynten i en hög under granen...
Så här trött blir småtomtarna av allt julpyntande. Jag försökte slå två flugor i en smäll och samtidigt fota dem för julkort, men det är inte det lättaste. Av 200 bilder har jag nu några som jag ska klippa och klistra ihop till ett kort.

Idag kommer syster över och hon skall hjälpa mig rensa ur garderoben, något jag har tänkt göra väldigt länge men inte tagit mig tid till. Då är syster bra, hon hjälper mig sortera ut det jag själv har svårt att slänga. I gengäld ska jag hjälpa henne, men det brukar alltid sluta med att jag får med mig några av hennes bortsorterade plagg hem...

Ha en härlig söndag och glöm inte tända 3:e ljuset!
Kramar Ida

1 kommentar:

  1. Vi bor ganska nära klubblokalen till ett av våra bandylag och de säljer granar. Blev faktiskt sugen på att gå och köpa mig en där och det nu när det finns många att välja mellan.
    När jag var liten tog vi också in granen dagen innan julafton och jag gjorde så länge här med. De senaste åren har den dock kommit in några dagar före julafton eftersom vi sällan firar julen hemma hos oss.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails