fredag 28 augusti 2009

Trädgårdsidéer

Nu när jag äntligen har tankat ur kameran på sommarens bilder hittade jag lite smått och gott som jag tänkte visa. Jag har fotat och tänkt - "det ska jag visa på bloggen", men sedan har det inte ens funnits tid att sätta sig framför datorn...

Här har jag planterat mårbackapelargoner i en vattenkanna. Handtaget har lossnat så istället för att slänga den använde jag den här i detta lilla zinkarrangemang. Fågelholken köpte jag nyligen på dyr inredningsaffär - handlar inte bara på loppis ;)

Ett tips om du har pelargoner är att ta sticklingar på våren. De växer snabbt till sig och det blir alltid finare att ha mycket av samma blommor. Jag köpte två vita mårbackor i fjol och av dessa tog jag 6 skott i våras som nu har vuxit till sig så här fint!

1 kommentar:

  1. Tack för ditt besök! Jättefina barntavlor du gör!!! Gulligt arrangemang du gjort här! Jag ska tänka på att ta sticklingar nästa vår, tack för tipset!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails