tisdag 30 november 2010

Recept från min vinnarkusin

Min lillkusin Jennie vann förra veckans omgång av halv åtta hos mig! Det var jättekul att se henne på tv, jag är lite partisk, men hon var verkligen bäst :) och så snygg!

Hon bjöd bland annat på kärlekstoast med rökt rensteksröra. De såg så goda ut så jag måste skriva ner receptet här så jag kommer ihåg att göra dem...

Recept
4 st toast
8 skivor Västerbottensost

Rökt rensteksröra
1 dl crème fraiche
1 dl rödlök, finhackad
100 g rökt renstek, finhackad
2 tsk pepparrot, riven
1 msk persilja, hackad

Gör så här

1. Sätt ugnen på 250 grader.

2. Blanda alla ingredienser till röran.

3. Stansa eller skär ut hjärtan ur brödskivorna.

4. Fördela ostskivorna på dina hjärtan.

5. Gratinera i ugnen ett par minuter, håll ett öga på dem så de inte bränns!

6. Lägg röran på toasten och strö över lite persilja.


Dryckestips
Canaletto, chardonnay Verdeca (2009)

Kanske får det bli en liten kärlekstoast till helgen :)
Kram på er
Ida

1 kommentar:

  1. Men så coolt att ha sin kusin på TV - och en vinnarkusin dessutom!

    Trevlig helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails