tisdag 16 november 2010

lekrumsmix

Jag håller på att greja i lekrummet just nu. TVn har äntligen åkt ner i det nya tvrummet/hemmabion så nu finns istället plats i lekrummet för ett litet skrivbord till Hugo. I lekrummet finns även en hylla där allt möjligt hamnar... det har blivit en avställningshylla med saker som inte passade någon annan stans... Just nu en mix från flera länder, blev så full i skratt att jag var tvungen ta en bild och visa...
Här samsas en buddha inköpt i peking tillsammans med en engelsk dubbeldäckare, pappas gamla läderkula, svartvita bilder från sekelskiftet och en träskulpur från Marocko. Ingen tanke med det, men det blev en ganska härlig mix i väntan på något annat.

Jag har precis blocketfyndat ett litet skrivbord för 200 kr. Det skall få sig en liten makeover med färg och en vaxduk på skivan bara jag får lite tid över...
Stolen har min farfar snickrat, den är udda och inte särskilt snygg. Ingen annan ville ha den vid pappas flytt så jag förbarmade mig. Har en liten plan på att måla den röd, stackars farfar om han visste... men han ska iallafall vara glad att den kommer till användning.
Bolibompa är strax slut och det är dags för läggning. Vi får se om jag klarar att hålla mig vaken, maken är bortrest så det blir nog att ställa väckaren om jag skall få ut någonting mer av kvällen...
Ha det gott!
Kramar Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails