onsdag 3 augusti 2011

Koordinat tavla

Hittade några grånande bräder bakom dasset som fick utgöra grunden till denna tavla. Det är stugans koordinater som pryder sin plats ovanför dörren. Jag har målat med panduros hobbyfärg och sifforna har jag helt enkelt printat ut och ritat av.
För att få till lite förvaring i sovstugan har vi satt upp en garderob samt två köksbänkar från IKEA. De små hyllorna har jag loppisfyndat för 10 kr styck och på dem står det lite smått och gott.
Glasflötet och fiskmåsen är även de loppisfynd medan de gamla fina "trä-vävarna" är från mammas gömmor. Jag antar att de användes till att väva band eller liknande förr i tiden, men jag har ingen aning om hur de användes. Hur som helst tycker jag de är väldigt vackra.

Som ni ser sitter rullgardinen uppe och denna bilden tog jag precis när vi röjt för att åka hemöver. Hur det ser ut åt andra hållet får jag visa när vi har byggt färdigt våningssängen. Vi har platsbyggt den för att få plats och min tanke är att vi skall bygga in den med sidor så att det ser ut som skeppskojer. Det projektet är inte klart så bilder på det får vänta tills nästa sommar...

Man måste ju ha semester också ;)
Kram kram
Ida

2 kommentarer:

  1. Fin den målade brädan var! Gillar det där gamla, lite gråa träet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fin brädan blev! Jättemysig liten stuga.

    Trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails