måndag 4 juli 2011

Litet vitrinskåp till lekstugan

Inne i lekstugan har nu det lilla vita vitrinskåpet kommit upp. Min farfar snickrade det till mig när jag var drygt 10 år och var nog lite för stor för att uppskatta det då... men nu uppskattar jag det och vitmålat så passar det finfint i lekstugan.
Små nycklar är som gjorda för att tappas bort så på den hänger nu en liten gorilla.

I ena hörnet av lekstugan en liten telefonhörna med en gammal hederlig telefon. Loppisfyndad såklart, 15 kr på erikshjälpen. Spegel och sängbordet från läkarmissionen för 20 respektive 50 kr.
I andra hörnet en liten klädhängare som jag köpte på en loppis i danmark för längesedan. om jag inte minns fel kostade den 15 dk. Carl larsson tavlan också från loppis för en billig penning.Helt klart är inte allt i lekstugan ännu, utan det får fixas vid tillfälle. Här står en liten docksäng som behöver en madrass och några små hyllor som skall sättas upp.Vädret ser ute att bli lite ostadigare, men det gör inget, det är skönt att få vara inne och pyssla lite också.

Hej hopp!!
//Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails