onsdag 5 oktober 2011

Höstiga kransar

Det blev varsin krans till slut...några veckor senare. Min krans med stomme av lingonris och sedan dekorerad med vintergröna, nypon, murgröna samt rönnbär.
Systerysters krans med stomme av mossa och dekorerad med vintergröna blad samt nypon. Fler kransar är påbörjade, men ligger ännu och skräpar på altanen... ett bra sätt att se vilka material som håller sig fina länge och därmed passar i kransar ;)

Jag fick en fråga om det är svårt att göra kransar, men faktiskt är det inte det. Jag trodde det innan jag gick en kransbindarkurs för två år sedan, nu är det bara fantasin som sätter gränser :) Själva grundjobbet att binda stommen tar lite tid och hittar man en färdig stomme till bra pris är det lika bra att slå till. Det roliga är ju att dekorera den!

Nu är min plan att återanvånda min stomme för en juligare krans när det börjar närma sig, så länge den är grön går det ju att fräscha upp med nya dekorationer.

Ha det gott!
Kramar Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails