lördag 9 oktober 2010

Gjutjärnsfrosseri

Inser att jag har glömt att visa er ett av mina bästa blocketfynd denna sommar. Det är ett gjutjärnsunderrede till ett cafébord tillverkat i stockholm av bolinder 1898. Foten är så läckert utsmyckad att man inte kan titta sig mätt på den :) Tänk att det är över 100 år gammalt och fortfarande lika vackert. Mitt blev det för 500 kr, ett riktigt fynd tycker jag! Nu saknas en skiva och uteplatsen som det skall stå på... ett litet problem jag vet... men det blev ingen plattläggning i sommar och inte kommer vi mäkta med det i höst heller... typsikt mig att bunkra saker innan allt är klart.
Planteringslådan som jag och Hugo snickrade i sommar står nu iallafall på plats, murgrönan slingrar sig sakta uppåt och kommer så småningom täcka den mindre vackra värmepumpen.

Nu skall vi strax ut i mulleskogen, skönt att komma ut en stund i den härliga höstluften. Jag gillar när det blir kyligare och mössor och vantar åker fram.

Ha en härlig helg!
Kramar Ida

1 kommentar:

  1. Det är ju inte alltid det där fina fyndet dyker upp precis när man behöver det. Det gäller bara att ha plats för att förvara det till rätt tidpunkt!:)
    Härligt med skogsutflykt! Jag tog en promenad i skogen igår och det var så härligt!:)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails