fredag 22 maj 2015

Nu grönskar det

Äntligen lite värme, det växer så att att det knakar just nu. I vanlig ordning är jag osäker på om mina olivträd har överlevt så jag var och köpte ett nytt. Olivträd kan man inte ha för många av :)


Det är dyrt om man ska köpa nya växter. Många gröna växter och fina blommor kan man hitta hos vänner eller ute i naturen. Häromdagen när jag var ute och sprang tittade dessa fina vita blommor på mig från sidan av vägen. Tror det är någon stenpartiväxt som hade förvildat sig. Helt underbara små blommor så jag sprang helt sonika hem och hämtade en kruka :)


Lite murgröna runt kanten och så fick jag mig en vårplantering, svårare än så behöver det inte vara!


Fina vita anemoner blommar också just nu i rabatten. Dessa blommor är verkligen så tacksamma, sprider sig fint och blommar i massor!


Visst är de fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails