fredag 23 december 2011

Adventsljusen brinner och brinner

I år har det gått åt extra många ljus i adventsljusstaken, eftersom det är många dagar mellan sista advent och julafton. Det gör mig faktiskt ingenting, jag har varit ledig hela veckan och för en gångs skull känner jag mig väldigt lugn och ostressad inför morgondagen (till skillnad från i måndags...)
Idag gjorde vi en liten stadsutflykt med barnen, tog pendeltåg in till stan, fikade, promenerade och tittade in alla som stressade runt på jakt efter julklappar. Helt hysteriskt med folk i affärerna, men det gör ju ingenting när man själv inte skall handla ;)
Jag har även hunnit sy färdigt julkuddarna, så nu har vi jul i soffan! Min käre man protesterade och tyckte att det blev för puttenuttigt, men det tycker inte jag. Så mycket julpynt har vi faktiskt inte! Dessutom tycker jag det är bra när man kan återvända gammalt hantverk i form av broderade dukar och julgardiner.
Materialet till kuddarna är helt och hållet loppisfyndat för en billig penning. Det är så roligt att bara få släppa loss kreativiteteten och skapa kuddar utifrån den lilla skattkammaren jag har samlat på mig i mitt hobbyrum.Nu skall snart skinkan griljeras och glöggen smakas av. Jag älskar alla dessa dofter som är förknippade med jul. Ha en härlig dag före dopparedagen. Min Hugo säger att imorgon ska man bara vara ledig, så det gäller väl att ha allt förberett då ;)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails