torsdag 24 november 2011

Höstpaus i Barcelona

November är en sådan grå månad så man bara måste ha något att längta till. I år bokade vi en weekend till Barcelona och det var sådan lyx att få lämna barnen med farmor och bara sätta sig på flyget och veta att vi bara skulle få vara i några dagar.

Barcelona var toppen, så mycket att se! Bara strosa runt, se på folk, ta en paus och njuta av att finnas till. Solen värmde även om det inte var så varmt i övrigt.

Såklart shoppade vi lite också, bland annat en kappa från Desigual som jag blev helt kär i :)
Så härliga färger, precis i min stil. Desigual har mönster som är helt crazy, men samtidigt färger som gör mig alldeles glad :) kolla bara in den här påfågeln:
Barcelona erbjuder också massor av häftigt arkitektur, Gaudi är något helt otroligt annorlunda. Sagrada Familia gjorde mig helt stum! Men en husvägg som denna är också så vacker i sin hoplappade enkelhet. Överallt man gick fanns fina detaljer att spana på, helt i min stil!
Åker gärna dit igen! Gärna då det är ännu lite varmare...

1 kommentar:

  1. Men så härligt att unna sig en vuxenweekend! Å du har rätt, hösten ÄR helt rätt årstid att åka på! För två år sen var vi i New York Mattias å jag (å Milla, men hon låg i magen) i september. Det var ljuvligt!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails