onsdag 25 februari 2009

Litet lapptäcke av Tilda tyger






Jag var inne på Panduro häromdagen och kunde inte motstå alla fina Tilda tyger som finns. Bestämde mig för att sy ett lapptäcke till den kommande lillflickan. Jag har aldrig sytt lapptäcken förut, måste erkänna att jag inte ens har tyckt om lapptäcken så jag vet inte vad som flög i mig! Men nu har jag klippt 100-tals (känns det iallafall som) små rutor och sytt ihop dem, och jag blev faktiskt riktigt nöjd :)
Det blev en massa tyg över också så jag tror jag måste sy en mindre version till vagnen och kanske en kudde eller två. Vi får se vad det blir...

3 kommentarer:

  1. Vilket täcke! Otroligt fint, man kan inte tro att du aldrig gjort det förut! Örngotten är fina också, jag har sådana efter min farmor - man sover otroligt bra på dem. :-)

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Tycker Leja

    www.123minsida.se/Ejdelens-Textil

    SvaraRadera
  3. Vilket sockersött täcke! Jättemysig blogg!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails